Tough break!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu Tough break!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu

Tough break!!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 Juli 2006 | Australië, Sydney

Voor diegenen die ondanks de hittegolf toch nog de moeite nemen om hun email te checken: hier mijn avonturen van de afgelopen weken!

Ben weer heelhuids in Sydney aangekomen na een supervakantie! Net voor de vakantie heb ik mijn duikcursus afgerond met drie geweldige duiken! We hebben een stuk of 10 haaien gezien! Echt gaaf!! Ook het whalewatchen was adembenemend (zie de foto's)!

Onze (ik, Kasia en Patricia) vakantie begon in Hervey Bay waar absoluut niets te beleven valt! Gelukkig werden we diezelfde dag opgehaald door een bus, en zijn we naar Airlie Beach gereden. Een kleine stad voor backpackers met een geweldig uitzicht! Vanaf daar zijn we drie dagen gaan zeilen met een groep van 26 man, door de Whitsundays (74 tropische eilanden). Gigantisch mooi! De eerste dag zijn we gaan duiken en daar ging er een hele wereld voor ons open! Het duiken in Sydney was gaaf, maar vergeleken met de Great Barrier Reef stelt het niets voor! Het is vergelijkbaar met "Diep in de zee" in de Kleine Zeemeermin! Onvoorstelbaar!!! Het koraal is alle kleuren, en vissen zitten overal! We hebben een zeeschildpad gezien en de mooiste vissen ever! Het leuke van duiken is dat de vissen zelf ook nieuwsgierig zijn, zo volgen ze je en als je omkijkt staren ze je allemaal aan!

Ook hebben we gesnorkeld en gezwommen in Whitsundays, savonds met pakken wijn gerelaxed, sterren bewonderd, en iedereen leren kennen. In de Whitsundays is het 2de mooiste fotospot van Australie te vinden: Whitehaven Beach (zie foto). Absoluut de moeite waard om heen te gaan! De drie zeildagen hebben we afgesloten met een wilde avond uit!

Na onze drie dagen zijn we naar Magnetic Island vertrokken waar we vijf dagen zijn gebleven. Een bijna onbewoond eiland, op de toeristen na. We hebben veel bushwalken gedaan; met stok en zaklamp in de hand omdat het nogal eens gevaarlijk kon zijn (spinnen/slangen). Uiteraard zijn we het gevaar gaan opzoeken en hebben we savonds, na zonsondergang een bushwalk gedaan waar we niets maar dan ook niets konden zien. Niet bepaald verbaasd waren we dan ook toen Tim bijna op een zwarte giftige slang ging gaan, die over het pad heen liep. Doodsbang zijn we vervolgens langs de kant van de weg gaan lopen ipv in de bush! Ook de spinnen zagen er niet bepaald gezellig uit!

De dag erna zijn Kasia en ik een wreckdive gaan doen. Met een kleine boot, 3,5 uur tegen de wind in de oceaan op varen, om een wrak van een schip (S.S. Yongala) op de zeebodem te gaan bekijken. Je raadt het al... zeeziek! Al overgevend ben ik in een wetsuit gehesen, zonder nauwkeurig naar de instructies te luisteren. In het water voelde ik me iets beter, ondanks dat de stroming zo sterk was dat je absoluut niet het touw kon loslaten waaraan we ons naar beneden moesten trekken. Beneden aangekomen (= 24 meter onder de oppervlakte) ging er weer een wereld voor me open (voor de liefhebbers: Kleine Zeemeermin eerste scene waar ze in een schip zwemt)! Wat een ongeloofelijk mooi gezicht! Je moet je voorstellen: een lege oceaan met een 110 meter lang schip, 30 meter op de bodem, waar koraal op groeit en waar het krioelt van de vissen! En geen kleine lieve vissen! Aan de punt van het schip zwommen zo'n 15 grote barracuda's allemaal in een lijn, alsof ze het schip aan het bewaken waren! Zeeschildpadden waren 2 meter lang en zeeslangen zo'n 3 a 4 meter. Het was super om te zien en om te duiken! Het schip zelf was nog goed intact! Je kon de wc's nog zien en de eetkamer etc. Het schip is gezonken in 1911 en de duik is nr.5 wreckdive in de wereld en nr.1 in Aussie! Absoluut adembenemend, we hebben 2 duiken gemaakt van ongeveer 35 minuten lang! Op de boot aangekomen was het voor mij rennen naar een emmer... maar goed dat dat niet onder water gebeurde!

Na Magnetic Island is Patricia vertrokken en zijn Kasia en ik gaan raften een dag! Ook een geweldige ervaring! Ondanks dat we een aantal keer uit de boot gevlogen zijn, en ik een keer vast kwam te zitten tussen de boot een rots en Kasia... maar goed dat ik mn adem in kon houden voor 20 seconden! Tijdens het raften hebben we ook echt genoten van het uizicht, de rivier stroomde door het begin van een rainforest! Echt mooi!

Na raften zijn we naar Cairns gegaan. Misschien raad je het wel...na al dat genieten en relaxen moest er ook goed gefeest worden! Drie dagen feesten, beetje winkelen en niets doen (aangezien het regende...)!

Cape Tribulation was onze volgende bestemming. Ook wel bekend als Daintree rainforest. Eerst hebben we een krokodillentocht gemaakt over een rivier! 5 meter lange krokodillen gezien, en een python in een boom! Daarna hebben we een aantal wandelingen gemaakt door het regenwoud, zo'n verschil met Sydney! Het is zo groen, mooi en peaceful! We hadden een hostel net naast het strand, en ondanks dat het regende (what do you expect in a rainforest....) was het gigantisch mooi! Savonds hebben we een aantal drankspelletjes opgezet met alle backpackers, zijn snachts gaan zwemmen en hebben een nachtwandeling gemaakt die halverwege niet zo'n leuk plan meer was omdat er allemaal beesten om ons heen geluid maakten en we niets konden zien!! Om het regenwoud eens op een andere manier te bekijken zijn we ook gaan Jungle Surfen (lees: aan een kabelbaan door de jungle heen vliegen, zittend, hangend, op zn kop... je verzint het maar en we hebben het gedaan!!) Zo mooi om alles van bovenaf te bekijken!!

In Port Douglas zijn we na Cape Tribulation drie dagen gebleven, waar we drie duiken hebben gemaakt! Voor de Disney liefhebbers: Nemo is zooo schattig!! Als eindbestemming hadden we Cairns waar we nog een wilde stapavond hebben gehad voordat we weer terug zijn gevlogen naar Sydney.

Hier thuisgekomen kreeg ik de schok van mn leven toen ik via internet mn banksaldo bekeek! Ga nu ECHT hard op zoek naar een baantje!! Ow en universiteit gaat prima (jullie zullen wel het idee krijgen dat ik alles doe behalve universiteit)! Mn eerste semester heb ik afgerond met 3 8-en en een 7!

Op de foto's kunnen jullie een beetje meegenieten van Australie! Ondanks mn topleventje hier mis ik Nederland af en toe best wel! Dus foto's van iedereen zijn van harte welkom op mn email!!!!

Geniet van het lekkere weer in Nederland! Tot de volgende keer!!

xoxox

• 21 Juli 2006 - 06:17

Eric:

fantastisch Lisa,
    wat jij allemaal meemaakt. Met je verhaal en je foto's kunnen we er ook volop van meegenieten. En dan gelukkig zonder alle risico's. Sterkte de komende tijd met studie en financien en met de helaas ver verwijderde Justin.
    Liefs, Pa

• 21 Juli 2006 - 07:03

Nelleke:

Lieve Leisje, gisteren alweer heerlijk bijgekletst met jou over al je avonturen, die je gelukkig weer heelhuids doorstaan hebt :). En nu dan deze foto's: alles is zo spectaculair, in de overtreffende trap... onvoorstelbaar gewoon. Enfin, ga maar weer braaf aan mijn burootje zitten. Dag lieverd, succes met baantje zoeken & heeeele dikke kus, mams.

• 21 Juli 2006 - 07:10

Jeffry:

Ik zit al een dik half uur op m'n werk en heb niets anders gdaan dan vol bewondering je verhaal gelezen en foto's bekeken. Ik heb er echt geen woorden voor. Schitterend! De foto van jou in duikpak op 30 meter diepte staat op m'n bureaublad hoor. Echt geweldig. Suc6 in de drukke stad.... Kus Jeffry P.S. Je ziet er nog steeds super uit ;)

• 21 Juli 2006 - 07:11

John:

Wow Lies, wat een verhalen nog steeds :|
    T waren al geweldige verhalen toen je nog niet 'ff' op vakantie was geweest, maar na dit... :o

Daar kun je alleen maar jaloers op worden, al zittend op een warm dordts kantoor :P

xxxxies
    Johnnie

• 21 Juli 2006 - 07:44

Hans:

pfff als ik dit zie kan ik niet wachten om in januari te vertrekken op mijn eigen ontdekkingsreis naar Hong Kong en omstreken !!
    respect

• 21 Juli 2006 - 09:10

Remco Breda/Rotterdam:

Wow vet Lisa! Echt zeer gave foto's.. Heb je die krokodil nog een kusje gegeven? Veel plezier nog, en bedankt voor de foto's! XX

• 21 Juli 2006 - 21:37

Kim Teeuwen:

Hey Lisa!!

Leuk om weer te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Echt super man!! En wat een geweldige foto's....

Geniet er maar lekker van!
    Liefs Kim

• 22 Juli 2006 - 17:39

Susanne Van De Water:

Hey Lisa,

Wauw, ik dacht dat ik het goed had op Aruba, maar jij hebt het daar ook echt super in Australie! Echt gaaf hoor!! Alles wat je over het duiken schrijft is zeer herkenbaar!! Wij zijn hier op Aruba (& Bonaire) er ook helemaal verslaafd aan geraakt! Het is idd onbeschrijfelijk mooi wat je allemaal onderwater ziet!! Geniet er maar lekker van, want voor je het weet is het voorbij!! Aankomende woensdag gaan wij, na 13 maanden Aruba, weer terug naar NL. :((
    Lisa heel veel plezier nog daar, succes met de studie en ik zal je site zeker blijven volgen.

Veel liefs Susanne

• 23 Juli 2006 - 09:04

Saabje:

Heej lies,

Geweldige foto's. Is egypte niets bij!!! Nog veel plezier. XXX van Saab

• 23 Juli 2006 - 12:09

Irma:

Hoi lieve Lisa,

Geweldig hoor zoals je daar geniet en de foto's zijn schitterend wat een mooie verzameling beelden en indrukken voor 'later' heb je inmiddels!! Karlijn en Arjan, bijna papa en mama inmiddels zijn nu onderweg naar Mouille om er nog even een weekje tussenuit te zijn. Gert-Jan en Tessa zijn gisteren na een tocht van zo'n 1500 km (in een ruk doorgereden) aan de Costa Brava beland.
    Kijk weer uit naar je volgende belevenissen en foto's.
    Veel liefs, Irma

• 25 Juli 2006 - 14:27

Opa:

Samen met je mama gekeken naar je vakantieverslag en de foto's. Fantastisch voor jou om mee te maken en voor ons om te zien. Wens je nog veel succes bij in- en ontspanning. Groetjens van Opa.

• 25 Juli 2006 - 17:35

Ing:

Jo liebschen! ziet er weer allemaal harstikke goed uit! En dat duiken... ben wel een beetje jaloers hoor, klinkt allemaal zo mooi! (bedankt voor de visualisaties mbt de kleine zeemeermin, heb nu een beter beeld;), anyway.... moest even mijn cultuurshock in NL verwerken, maar ben klaar om je te bellen, en niet direct te smachten naar een nieuw reisje!... dus tot over een paar minuutjes!
    ps: kleine tip; 'misschien die nachtelijke pogingen tot een bushwalk stoppen, we willen je niet kwijt raken aan enge dieren die je niet eens hebt kunnen zien!
    MEIS GENIET! liefs ing

• 27 Juli 2006 - 05:22

Petra (buurvrouw):

Lisa,
    na alle verhalen van je moeder moest ik toch maar even zelf kijken en het is echt waanzinnig wat je doet ben stik jaloers. geniet er maar volop van. groetjes petra

• 31 Juli 2006 - 08:21

Fred:

Brian en ik mogen ook niet klagen (net terug uit Ibiza;) ) Maar als ik jouw dingen hier zie ben ik toch echt wel jaloers!!

• 04 Augustus 2006 - 09:28

Doortje:

Hey Lisa!

Bedankt voor je briggie op mn site! En ik weet dat je nu down under zit; lees namelijk al je avonturen! Wat maak jij veel gave dingen mee zeg! Geniet er van en neem alles goed in je op! Tis zo voorbij, al lijkt het nu van niet... Maar daar ben je goed mee bezig, dus gewoon lekker mee doorgaan!

Nog heel erg veel plezier!

X Doortje

• 10 Augustus 2006 - 13:24

Annemieke:

Oud buurmeisje!!! Wat een ontzettend gave verhalen! Je hebt het zo heerlijk daar, kan alleen maar wegdromen bij alles wat je doet!!!
    Mis je wel in Breda hoor!! Helemaal nu wij uit het Zegershuis gezet worden door onze nieuwe huisbaas...
    Geniet van alles en vooral niet met mate!!!!!!!!