Wordt nu toch echt serieus :-) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu Wordt nu toch echt serieus :-) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu

Wordt nu toch echt serieus :-)

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 Mei 2007 | Australië, Sydney

Olaa!!

Na een 5weekse vakantie in Nieuw Zeeland wordt Liesje eindelijk eens echt serieus!! Heb een leuke baan gevonden waar ik maandag ga beginnen. Maar vertel eerst wel even over de vakantie :-)

Nieuw Zeeland is zooo onwijs mooi, heb echt een super vakantie gehad. In mn uppie met een rugzak op het hele land doorgetourd (noord en zuid eiland), heel veel gedaan en ontzettend veel leuke mensen leren kennen! Wilde echt niet meer terug naar Sydney!! Om jullie een beetje een idee te geven van wat ik heb gedaan:

In Kaikoura ben ik gaan zwemmen met dolfijnen, dat was echt zo gaaf!! Met een boot hadden we een stuk of twee-/driehonderd dolfijnen gevonden, en wij met snorkels en een wetsuit (jaja, Nieuw Zeelands water is best koud) in het water gedoken, en ongeloofelijk veel herrie gemaakt om de dolfijnen aan te trekken, en jawel hoor, hoe gekker je doet, hoe interessanter je bent! Zodra je oogcontact hebt gemaakt met een dolfijn is het de kunst om dat vast te houden en rondjes om de dolfijn heen te zwemmen, die dat vervolgens ook met jou doet!! Nou echt een geweldige ervaring!!

Nadat ik fanatiek was begonnen met diepzeeduiken is de verleiding niet te weerstaan om ook in Nieuw Zeeland een duikje te maken. Dus bij de The Poor Knights Islands ben ik 2x gaan duiken. Ook de eerste keer zonder gids onder water, en dan moet je dus met een buddy je eigen weg zoeken. Dat is best moeilijk als je onder grotten zit en je zo’n 20 meter op de zeebodem zit! Wel echt heel gaaf! Hele mooie vissen gezien, en de klapper op de vuurpijl was toch zeker een 7 meter lange mantaray (rog) die boven ons langs zwom!

In Rotorua zijn we de Maori’s gaan ontmoeten, de orginele bewoners van NZ. Het is een georganiseerde avond waarin ze je meenemen in hun cultuur met dans, zang, verhalen en een maaltijd. Eerst werden we door de haka (oorlogsdans) getest of we wel dapper genoeg waren, het is verboden om te lachen, en soms is dat best lastig (zie foto’s). Het eten was hoogst waarschijnlijk de beste maaltijd die ik heb gehad in heel NZ!

Andere activiteiten die ik heb gedaan zijn blackwaterraften (in een grot raften), abseilen, galloperen op een paard door de bergen, met een boot langs 144 tropische eilanden cruisen, de Franz Josef glacier beklimmen en uiteraard een schaap scheren!!

In Taupo ben ik de Tongariro gaan beklimmen. Om 5 uur sochtends werden we opgehaald met een busje, onderaan de berg afgezet, en aan het eind van de dag om een uur of 4 werden we aan de andere kant van de berg weer opgehaald. Het is echt een flinke hike, totaal iets van 19 kilometer, maar dan dus wel bergop en bergaf! De naam van het bergpad dat ons op de berg bracht heette de Devils Staircase, wat een goede indicatie is van hoe zwaar het was :-)

Omdat NZ een vulkanisch eiland is, is er op sommige plaatsen ontzettend veel actief in de bodem. Zo hebben we veel geisers gezien, mudpools, en een aantal hete waterbronnen waar zomaar warm water uit de grond komt. In Taupo bijv. aan een rivier, waar het water heel warm is en op sommige plekken ook gewoon kookt! Ook in Mercury Bay waar je op het strand kuilen moet graven en er warm water omhoog komt! Hoe stoer om je eigen jacuzzi op het strand te graven!! (zie foto)

NZ is ooit ontdekt door de Nederlandse Abel Tasman, dus ik moest uiteraard wel een kijkje nemen in het Abel Tasman National Park, het mooiste park in NZ! Ik heb een 2daagse hike/kampeer/kayak trip gedaan, wat de eerste dag een leuke rampendag was omdat het de hele dag stortregende, en we moesten zo’n 17 kilometer afleggen om bij onze kampeerspot te komen! Het zal je vast niet verrassen dat ik als enige geen regenkleding bij me had, maar geholpen werd door iemand met een reserve poncho!! Al met al een onwijze ervaring geworden, tis er heeel mooi en heb leuke mensen leren kennen!!

Nadat ik een tijdje met dezelfde mensen had rondgereisd hadden we een dressup party... nou had ik natuurlijk wat kunnen oefenen tijdens carnaval! Het thema was St PatricksDay, dus of iets wat met Ierland had te maken (iets groens), of iets beginnend met een P. Ik had mezelf aangekleed als een Polynesian Plant (dubbel P EN groen!), de hele dag heb ik dus takken en bladeren verzameld die ik als een rok en bikini met touw en garen aan elkaar heb weten te naaien. Heb NL trots gemaak en de eerste prijs gewonnen: de Canyon Swing in Queenstown.

Queenstown is DE stad in NZ om te feesten, te relaxen en activiteiten te doen waarvan natuurlijk de beroemde bungeejump the Nevis Highwire. 134 meter hoog vanaf een platformpje wat aan twee kanten met kabels aan beiden bergen is vastgesnoerd, waar je met een soort van kabelkarretje naartoe wordt gebracht! Wat een ervaring!! Savonds in de kroeg was er een competitie waarin je met een bungeekoord om je middel naar de andere kant van de kroeg moest zien te komen en een liter bier achterover moest slaan, ik weet niet hoe, maar ik had het gewonnen en mocht 2 dagen erna voor de tweede keer het platform afspringen... dit keer met mn armen op mn rug, hoofd vooruit (the pindrop)!
De dag erna was de Canyon Swing ingeboekt en moest ik dus weer van een platform afspringen. Dit keer 200 meter in een swing, maar dan in een soort van harnas. Aangezien de adrenaline me niet genoeg was na 2x Nevis heb ik de Swing in een backflip (achteruit koppeltje duiken) gedaan. Erg kickgevend moet ik zeggen!!

Zoals je ziet heb ik een supertijd gehad, zie ook de foto’s!! Zou er wel dagen over kunnen praten! Terug in Sydney ben ik weer bij Justin gaan wonen, bij zn vader aan het strand (die er bijna nooit is). Echt heerlijk, ga nog steeds een paar keer per week voor een duik in de oceaan als ochtendgym. Ben een paar weken geleden trouwens nog gaan sharkdiven in Sydney, was echt heel stoer! In de oceaan haaien bekeken die langzaam dichterbij kwamen, erg gaaf!

Maar na al het gefeest gelol is het tijd om serieus te worden! Heb gelukkig een leuke baan weten te bemachtigen. Ga als een accountmanager werken bij een grote uitgever (Thomson). Krijg mn eigen gebied in omgeving Sydney en moet klanten/relaties onderhouden en proberen om meer inkomen te genereren. Erg uitdagend, krijg een auto van de zaak en een goed salaris, dus ben er helemaal klaar voor! Ook wordt ik gesponsord om in het land te blijven wat betekent dat ik misschien/waarschijnlijk langer zal blijven, maar dan wel op visite kom in NL mn eerstvolgende vakantie!! Het kan natuurlijk ook dat ik het zat ben na een paar maanden, dus wie weet ben ik eerder terug!!

Hoe is het met jullie allemaal? Zit de zomer er al aan te komen?? Zou het leuk vinden weer wat verhalen van jullie te lezen! Begin jullie zo langzamerhand wel te missen ;-) !!

Anyways, hoop tot snel weer!!!!

xoxoxoxox

PS PAM bedankt voor de fotoruimte!!

  • 17 Mei 2007 - 04:52

    Iris Uit Breda:

    Ha vrouw, typ nu een mailtje vanuit Tasmanie, zijn 22 mei weer een dagje in Sydney en 6 juni t/m 8 juni ook, heb je zin om te meeten. Ben met Sander hier en mijn neefje die 8 maanden in Sydney heeft gewoond.
    Als je zin en tijd hebt om af te spreken, mijn nl. nr. 06-52313914, Luc's nummer in Australie 0421345040. Ik hoor het wel. Veel plezier en succes met je nieuwe job, klinkt goed!!
    dikke x

  • 17 Mei 2007 - 05:59

    Mum & Dad:

    Lieve Leisje!!!
    Is dat genieten zeg, al die spectaculaire foto's (waarvan wij de meeste nog niet gezien hadden)! Waanden ons even in een andere wereld :).
    De realiteit: over 5 minuten de file in, op weg naar 't Franse huis. Geen dolfijnen, roggen, bungees & canyon swings... maar puin ruimen, nadat de aannemer een maand aan 't hakken is geweest ;). Ach, alles heeft z'n charmes, en we hebben er weer zin in!
    Zijn blij voor je dat je maandag - na visaperikelen - bij Thomson aan de slag mag! Lisa in net pak; worden dat de volgende foto's ;)? Wensen je heeeel veel succes & in gedachten bij je!
    Tot gauw babbelen, xxx, pam

  • 17 Mei 2007 - 09:29

    Marianne:

    Hi Meisje, wat zie jij er goed uit op de foto´s! Kan ook niet anders met zo´n vakantie! Ben blij dat het goed met je gaat en daar een baan hebt! Ik moet nog twee weken scriptie schrijven en ben dan ook eindelijk klaar! Ga meteen werken op een communicatiebureau, maar in september ga ik drie weken naar Amerika met Dennis.
    Veel succes met je nieuwe baan en tot mails!
    xxx Marianne

  • 17 Mei 2007 - 10:42

    Quintin:

    He Lisaatje, Hoe is het nou? Ik zie dat je het erg naar je zin hebt... Bel of mail me ff... xx

  • 17 Mei 2007 - 12:52

    Jeroen:

    lisa wat een geweldige fotos! fred is jaloers ;)

  • 18 Mei 2007 - 12:30

    Kim Teeuwen:

    Hey Lisa!!!

    We hebben elkaar al zo lang niet meer gesproken, maar vanuit NL houd ik je nog steeds in de gaten. Maar wat een verhalen allemaal, je kon wel in een droom leven. Echt geweldig!!!
    Ik zou zeggen blijf genieten, want als je eenmaal begint met werken kun je ook niet meer zo makkelijk terug. Bij mij gaat het allemaal zijn gangetje. Ik heb bijna mijn traineeship erop zitten en dan begin ik zelf per 1 september als Private Banker!!! Wie had dat ooit gedacht.

    Lisa, veel plezier en geluk toegewenst van mij.

    liefs Kim

  • 19 Mei 2007 - 18:47

    Jenneke:

    Autsjjj, te jaloersmakend allemaal, dat knaagt... jezus Lies, wat n heerlijkheden wat ben je toch n heerlijk wijf, altijd al geweten natuurlijk!
    Hier in Breda alles wel, tis Jazz festival en das erg gezellig, op t werk gaat ook alles goed en thuis zijn we nog steeds at klussen. Waarschijnlijk ga ik me samen met n collega opgeven voor Peking Xpress, dat zou gaaf zijn ff n paar weken racen tegen n tal v andere koppels.
    Geniet v alles lieve Lies!!
    Dikke kus jen.

  • 20 Mei 2007 - 09:59

    Nance Aka Slet:

    Lisaaaa!

    Hoe gaaf weer je verhalen en de fotoos. Snel weer even bijkletsen inderdaad, vocale ondersteuning bij je belevenissen.
    En super van je baan, uitdagend en de boekenwereld klinkt echt interessant. Ben je in charge of de reisboeken?? Dat is echt iets voor jou. Misschien kun je de next lonely planet ontdekken. En prijs Nederland dan even aan..

    Kuss Kuss!


  • 20 Mei 2007 - 10:00

    Nance:

    P.S. Hoop toch stiekem altijd nog dat je ooit weer in NL zal wonen...

  • 21 Mei 2007 - 12:40

    Ilse:

    Hey Lisa,

    Super leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken!!
    Breda is nog steeds Breda. Ook gezellig natuurlijk, maar niet zo spannend hoor! Met mij gaat alles goed. Sinds een paar maanden helemaal verliefd op Wouter en hij op mij. Leuk hè!
    Succes met je nieuwe baan!!

    Veel liefs en tot snel!

  • 18 Juni 2007 - 21:15

    Vicky:

    Leuke verhalen, toffe foto's! Geniet er nog maar lekker van en succes met je nieuwe job! xVicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lisa
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 33173

Voorgaande reizen:

26 Januari 2006 - 27 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: