New Zealand here I come! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu New Zealand here I come! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu

New Zealand here I come!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

21 Februari 2007 | Australië, Sydney

Gday mates!

Herinneren jullie je mij nog ;-) ? Het is nu ruim een jaar geleden dat ik afscheid nam in Nederland, en ben bang dat het weerzien nog wel even gaat duren. Ik woon nog steeds in Sydney al is er natuurlijk wel weer veel gebeurd in de tussen tijd!

Ik ben afgestudeerd!! JEEEEJ!! Eindelijk klaar, alles achter de rug (was geloof ik al in november bekend)! Na de studie zijn mn huisgenoten terug naar Canada gevlogen en ben ik helaas uit mn appartementje vertrokken... uiteraard NA oud en nieuw omdat we het vuurwerk over de Harbour Bridge niet konden missen met ons uitzicht! Dat was echt spectaculair! We hebben een groot feest gegeven en het was goed geslaagd! Omdat ik toch de Nederlandse sfeer erin wilde houden heb ik oliebollen gebakken... en geloof het of niet, ze vonden het echt lekker ;-)

Sinds september heb ik in een hotel hier in Sydney gewerkt in het restaurant als supervisor.. tussendoor voor 4 weken in de uitzendbranche gewerkt, maar dat was zo saai dat ik snel weer terug in het hotel was (Travelodge). Echt geweldige sfeer, allemaal toeristen, beetje mn Frans en Nederlands (!!) ophalen kan ook geen kwaad!

Ik ben sinds mn laatste bericht nog diverse keren op vakantie geweest.. met mn ouders naar Crescent Head, met Kasia, Lauren en Matthew de Great Ocean Road en Melbourne, met Justin (jaja, het is nog steeds volop aan) naar Brisbane en diverse roadtrips met de auto.. Voor degene die het zich afvragen; ja ik rij in de auto, elke dag naar en van werk, dus dat gaat goed, maar links en recht zit er echt nog niet in... voor het gemak roepen mensen om me heen nu dat we naar het oosten of het westen gaan... en geloof het of niet -> het werkt!

Momenteel woon ik aan het strand bij Justin zn vader in Cronulla, heel relaxed! En af en toe bij Justin zn moeder in Beverly Hills (ja in Sydney dus...) al werkt die me af en toe op de zenuwen (tis een superlief mens hoor, alleen erg bemoeierig!). Het is zo ontzettend heerlijk om elke dag zo de zee in te duiken! Loop gewoon in mn bikini naar het water, duik erin en ga thuis op het balkon opdrogen... Het weer is nu ook echt geweldig, het is volop zomer! De laatste tijd alleen maar stralend weer, graadje of 27 en nachten van 20 graden. Het zal alleen niet lang meer duren voordat de nachten koud gaan worden!

A.s. zondag vertrek ik naar Nieuw Zeeland; mn visum verloopt hier, en moet een nieuw visum vanuit een ander land aanvragen.. ga dus 5 weken NZ onveilig maken :-) hehe, nee ga lekker rondtouren, veel zien, bungeejumpen, met dolfijnen zwemmen, gletsjers beklimmen, en misschien wel een schaap scheren! Ga alleen dus het is een leuke uitdaging!

Als ik terug kom ga ik een ‘goede’ baan zoeken en blijf ik hier voor nog een heel jaar! Dus als jullie nog willen leren surfen, wakeboarden, genieten van de cultuur, natuur of gewoon van mij; kom langs!! Ik ga waarschijnlijk op zoek (met Justin en een paar andere vrienden) naar een appartmentje dicht bij Bondi Beach, hoop dat dat lukt!

Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe NZ mij behandeld heeft! Take care in NL! Mis jullie, en als ik op het strand lig zal ik aan jullie denken :-)

Dikke kus Leisa (aka crazy dutchy)

PS: mn nieuwe adres
39 Shorter Ave
Beverly Hills NSW 2209
Australia

  • 21 Februari 2007 - 08:21

    Jeffry:

    Hey Lisa, zo hoor je een tijdje niets en zo ben ik weer voor een gedeelte op de hoogte.... Wat een avonturen echt super! Wel gaaf dat het nog kei goed gaat tussen jullie. Hahaha

    We hebben nog geen vakantie geboekt dus als je een app. hebt gevonden......

    Heel veel plezier in NZ en tot mails. Liefs X Jeffry

  • 21 Februari 2007 - 08:42

    Annemieke:

    He oud-roomie!! Super leuk om je verhalen weer eens te lezen! Het is zo stil in Breda zonder jou, Nance en Marloes!!! Mijn twee oude huisgenootjes weg en nu ook mijn studie-maat. Mis jullie wel! Maar snap dat je daar blijft, hoe mooi en leuk ziet alles eruit!! Geniet van alles, en hou ons snel weer op de hoogte!

    Liefs!!!

  • 21 Februari 2007 - 09:08

    Nelleke:

    Lieve Leisje, leuk dat je de site weer 'es bijgewerkt hebt! En leuk dat wij ons jouw Aussie-leventje nu een beetje kunnen voorstellen, al blijft het natuurlijk een achtbaan vol spectaculaire belevenissen die voor een normale Hollander amper te volgen zijn ;). Wij missen je vaak, maar zijn blij dat je daar zo gelukkig bent. Het land is schitterend, van de zee krijg je nooit genoeg, de mensen zijn supervriendelijk en, last but not least, Justin is natuurlijk een ontzettend leuke knul! Geniet dus maar van alles. Doe voorzichtig in Nieuw Zeeland svp en hopelijk gauw tot bellen :)!
    Dag lieverd, dikke kus, mum

  • 21 Februari 2007 - 09:50

    Peggy:

    Ha lisa, ben elke keer weer onder de indruk van je verhalen, wat een avonturen allemaal. Je maakt mij wel kriebelig om australie ook eens te bezoeken.
    Natuurlijk ook nog gefeliciteerd het behalen van je master, daar ben ik nog druk mee bezig ;)

    Veel plezier verder, x

  • 21 Februari 2007 - 10:34

    Patries:

    hee Lisa!!

    Wat klinkt het allemaal geweldig, wat een leven..........geniet ervan!! en je blijft daar dus nog zeker een jaar.......dat ga ik in gedachten houden want wil ook een reis gaan maken!!

    liefs Patries

  • 21 Februari 2007 - 11:52

    Niels Cloin :

    heey liza,

    gefeliciteerd met je diploma!!! wat lijtk het me heerlijk om dat papiertje te mogen ontvangen! ik moet nog anderhalf jaar naar school en met een beetje geluk ben ik dan ook klaar!
    wat gaaf dat nog een jaar blijft. ik wil ook naar sydney, maar dan voor een stage ! misschien komen we elkaar nog tegen. groetje en veel plezier in NZL xxx niels

  • 21 Februari 2007 - 13:00

    Oma Corinne:

    Lieve Lisa, na het lezen van al je avonturen, kreeg ik tranen in m'n ogen: zo'n heimwee heb ik naar je! Wat lijkt me dat heerlijk om elke dag in die zee te kunnen zwemmen. Ik maak me wel zorgen over dat bungeejumpen. Pas goed op jezelf en een hele mooie rondreis in Nieuw Zeeland gewenst!
    Dikke kus, oma Corinne

  • 21 Februari 2007 - 18:31

    Britt:

    Hey Lisa!
    Geweldig om je verhalen te lezen, je maakt genoeg mee iig! Van harte met je diploma, zoveel indrukken en je ook nog kunnen concentreren op je studie, petje af!
    Hier ook alles prima, Carnaval net achter de rug en moet zeggen, heb het voorlopig even gehad met de biertjes... Het was wel super, ben in Breda en Oosterhout geweest en heb me prima vermaakt!
    Heel veel plezier in Nieuw Zeeland en tot snel weer!
    Dikke kus,
    Britt

  • 21 Februari 2007 - 19:37

    Anouk:

    Bonjour Lisa!

    Weet je me nog?Anouk de Paris!Wow dat is wel even een ander leven dan in Nederland en Parijs zeg!Wat gaaf!!!!!Je bent er helemaal gesetteld.Ik zit nu in Ecuador voor vrijwilligerswerk voor 6 maanden. Mijn avonturen staan op anoukwentink.waarbenjij.nu Is ook super hier!Maar zelfs ik ben wel beetje jaloers op je!Wat een leven!Genietze!Mis je Parijs niet?haha.

    Bisous
    Anouk

  • 22 Februari 2007 - 18:37

    Kim Teeuwen:

    Ha die Lisa!!

    Ja, ik hou je in NL ook nog steeds in de gaten. Kei leuk om je verhalen te lezen en zo te merken heb je het echt uitstekend naar je zin.

    Ik ben per 1 september begonnen met een traineeship bij van Lanschot Bankiers en het gaat echt super goed. Met de liefde ook nog steeds alles ok!

    Lisa heel veel plezier en succes daar en tot het volgende bericht.

    Liefs Kim

  • 23 Februari 2007 - 19:31

    Evelien:

    Liesskee!!
    Wow echt zo tof weer om dit allemaal te lezen. Al die vakanties en ontdekkingen, geweldig. En ook nog afstuderen..wat wil je nog meer.. Een week geleden hadden nicole en ik het gewoon 50 tot 60 graden kouder dan jij.. Kun je je dat voorstellen? Hoop je eigenlijk nog te spreken voordat je vertrekt naar Nieuw Zeeland. Ben je een deze dagen nog op skype misschien? Mocht het allemaal nie meer lukken, dan wens ik je heeeeeel veel plezier op je volgende avontuur en bellen we zeker daarna!!Groetjes...Dikke kuss Evelien

  • 26 Februari 2007 - 09:19

    Ilse:

    Hey Lisa,

    Wat fijn om van je te horen! En super voor je dat het allemaal zo leuk en gezellig is!! En nog steeds in love!! Goed man!

    Dikke X ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lisa
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 33173

Voorgaande reizen:

26 Januari 2006 - 27 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: