I'm coming home!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu I'm coming home!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu

I'm coming home!!!!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

22 September 2007 | Australië, Sydney

Lang gewacht, maar het is bijna zover: ik kom naar Nederland!! Trek je carnavalspak maar uit de kast want ik ben van de partij!! 26 januari sochtends vroeg is het zover, precies 2 jaar nadat ik ben vertrokken! Helaas is het niet voor lang, 10 februari vlieg ik weer terug naar Sydney! Heb er onwijs veel zin in; kan niet wachten om weer lekker wijntjes te drinken en verkleumeld naast de kachel te zitten :-)

Moet toegeven dat mn Nederlands zwaar achteruit is gegaan. Justin is Nederlands aan het leren, en om eerlijk te zijn af en toe pak ik zijn boek uit de kast om een Nederlands woord op te zoeken! Hoop dat als ik in Nederland ben alles weer terug komt!! Justin komt met me mee, hij blijft voor een week, om vervolgens in Italie te gaan snowboarden. Geeft mij gelukkig meer tijd om met mn vriendinnekes door te brengen!!

We wonen hier nog steeds aan het strand! Leuk appartment met Justin zn vader die er praktisch nooit is, hij gaat over aan paar maanden naar Engeland voor een jaar, dus we hebben het appartment lekker voor onszelf! Bespaard ontzettend veel geld om hier te wonen en het is onwijs gaaf om zo dicht bij de oceaan te wonen. Ik ga dan ook regelmatig rennen langs de kust!

Ja ja, ik ben weer een beetje sportief! Een paar maanden geleden heb ik de 14 km City to Surf loop gedaan in Sydney (van het centrum naar Bondi Beach) om geld in te zamelen, en morgen ga ik – geloof het of niet – de halve marathon lopen! 21 kilometer!!!! De cut-off time is 3 uur, dus hoop het binnen die tijd te doen!

Werk (Thomson) gaat hartstikke goed, heb het zo ontzettend naar mn zin! Ben veel buiten de deur om klanten te bezoeken en presentaties te geven voor bedrijven. In the office ben ik proposals aan het schrijven, en afspraken maken met klanten. Thomson laat me heel vrij in wat ik doe, dus het is heel relaxed. Voel me best verantwoordelijk en de resultaten die ik moest halen heb ik gelukkig gehaald tot nu toe!

Vorige week had ik besloten om wat klanten op te zoeken in Dubbo (5/6 uur rijden vanaf Sydney) – dus ben daar heengegaan voor een lang weekend samen met Justin. Daar een beetje vakantie gevierd, in een hotel geslapen en lekker uit eten geweest, alles op de kosten van mn werk! Soms kan ik nog steeds niet geloven dat ik daar ook nog eens betaald voor krijg! Mn collega’s zijn trouwens ook heel leuk, we gaan elke week lunchen met zn allen en gaan geregeld op stap mn zn allen!

Omdat ik veel aan het rijden ben in mn autootje loop je natuurlijk altijd de kans dat er iets misgaat, en ja hoor, Lisa heeft ‘r eerste auto ongeluk gehad twee weken geleden! Gelukkig was het niet mijn schuld, maar de schrik was best eng! Een andere auto zag niet dat ik remde en die knalde bovenop mijn achterkant. Zijn auto was bijna klaar voor de schroop, mijn auto was gelukkig alleen flink beschadigd.

Ik zal niet alles uitvoerig beschrijven wat ik hier doe anders hebben we niets meer te bespreken in 4 maanden!! In het kort wat ik nog meer heb gedaan de afgelopen weken:
• Ben wezen snowboarden in Perisher (dicht bij Sydney), ja ook ik was verast dat in Australie, het land van de zon, genoeg hoogte was om het vriespunt te bereiken! Was echt heel gaaf!! Eerste keer snowboarden, ging aardig goed na twee dagen op mn kont liggen :-)!!
• Ook ben ik op kamp geweest een weekend met underprivileged aboriginal kids (meiden), als begeleider/vrijwilliger. Was echt leuk om die meiden bezig te houden en spelletjes te spelen!
• Ik ben trouwens aangewezen door ons “sales” team (Thomson) als vertegenwoordiger voor community werk dat we gaan doen met alle arme kinderen in de wijk waar we werken. We gaan activiteiten organiseren, waaronder zeilen op een heel groot zeilschip over een paar weken!! Wel leuk om me daarmee bezig te houden!!
• Een paar weken geleden zijn Justin en ik naar Newcastle geweest voor een lang weekend, was erg geslaagd!!
• We zijn ook nog wezen motorbike riding – en uiteraard ben ik van Justin zn bike afgevallen!!!
• En natuurlijk ben ik op stap geweest al is het niet te vergelijken met Breda – elke dag tot 4/5uur sochtends! Als ik ga doe ik het goed ;-)

De zomer komt eraan, al is het nu al stralend weer bijna elke dag! Volgende week gaan we kamperen en wakeboarden in Myall Lakes met een hele groep (4 uur rijden vanaf hier), het is een public holiday op maandag, dus hebben een lang weekend! Ook gaan Justin en ik naar Adelaide in December (20uur rijden?!)! Alle bedrijven gaan dicht in Sydney, dus we gaan een paar weken toeren met de auto en we gaan duiken met white sharks in Adelaide!!

Allemaal leuke plannen weer!! Nou ik geloof dat jullie weer op de hoogte zijn! Zou het leuk vinden weer wat leuke verhalen van jullie te lezen!! Meiden bedankt voor alle smsjes (en ja, we moeten echt snel bellen!!!) Ik kan niet wachten om thuis te komen en lekker bij te kletsen met iedereen!! 4 maanden te gaan!!

Ow en hier is mn adres (eindelijk voor Marloes ;-) )
Lisa Foppen
8/7 Coast Ave
Cronulla NSW 2230
Australia

Tel +61 2 9527 2494
Mob +61 431 566 403
Werk Mob +61 434 185 183

TOT SNEL!!!!!

xoxoxoxoxoxoxoxoxo

  • 22 September 2007 - 07:59

    Annemieke:

    HE lies!!!

    Had van Marloes al gehoord idd dat je naar NL komt, hoe tof!! Gaan zeker een wijntje drinken!
    Wat heb je het toch goed voor elkaar daar! Heerlijk: een leuke baan, leuke dingen in de weekenden/vrije tijd en lekker samen met Justin! Doe je goed meid!
    Bij mij gaat alles ook prima. Samenwonen met Martijn (Tinus voor jou natuurlijk) gaat super goed. En ben druk bezig met scripte en ook aan het zoeken naar een baan. Ben met iets bezig, mocht dat doorgaan hoor je het nog wel!
    Geniet van alles wat je doet, en tot over 4 maanden!!

    Liefs Annemieke

  • 22 September 2007 - 08:00

    Marianne:

    Hey Vrouwke! Dat is lang geleden! Tjonge snap wel dat je daar blijft! Leuk dat je terugkomt, hopelijk zien we elkaar even.
    Hier in NL alles zn gangetje. Ook in middels afgestudeerd en druk aan de baan. Volgende week vlieg ik naar Amerika voor vakantie. Dus de andere kant van jou!
    Dikke kus,
    Marianne

  • 22 September 2007 - 09:53

    Nelleke:

    Lieve Leisje,

    Wij kunnen natuurlijk ook bijna niet wachten om jou weer eens stevig te knuffelen! Echt heerlijk dat jij en Justin naar NL komen :D!!
    Ik moet af en toe vreselijk lachen (aan de telefoon) om jouw half-Australische Nederlands, vooral hoe je Engelse uitdrukkingen letterlijk in het Nederlands omzet... Ik denk dat dat met de vriendinnekes ook wel erg lachen wordt met carnaval ;). En als je je moedertaal echt dreigt te verliezen, dan komen jullie toch eens een jaartje in Nederland wonen...? (Beeeetje eigenbelang, want wij missen je natuurlijk flink!)
    Succes morgen met de kilometertjes & talk soon!

    xxx, mum (& dad)

  • 22 September 2007 - 11:03

    Marloes:

    YOYO!!!!

    De wijn staat klaar schat en eindelijk zal mn kamer wat ruite krijgen doordat al mn cadeaus eindelijk de post op kunnen ;)

    Love u babe, dikke kus aan Justin :)

    XX

  • 22 September 2007 - 11:08

    Kim Teeuwen:

    Ha die Lisa!!!

    Ja Lisa, ook ik hou je in de gaten in NL. Echt geweldig wat je daar allemaal mee maakt.....de avonturier Lisa!!!

    Ik heb afgelopen juli mijn traineeship afgerond en ben nu aan het werk als private banker (wie had dat gedacht van die limburgse he ). Verder zijn Steven en ik aan het zoeken naar een huisje in Nijmegen.

    Lisa geniet van alles wat je mee maakt, maar ook als je straks in NL bent, want de tijd vliegt voorbij,

    liefs Kim

  • 22 September 2007 - 11:37

    Evelien :

    Lieske!!

    Wat een ontzettend gaaf leven heb je daar! Je onderneemt zoooo veel dingen...niet te geloven! En dat hardlopen jeetje pietje. Onze bedrijvenloop van ongeveer 7 km is er niets bij! haha Heerlijk aan het werk, lekkere vakanties! Top! Super dat je terugkomt gewoon precies twee jaar later! Heb helemaal zin in carnaval..ben jij je pakkie daar al aan het maken? hihihi..

    Hoop je snel weer een keertje te spreken!

    Puss och kram!

    Evelino

  • 22 September 2007 - 14:16

    Oma Corinne:

    Hoi lieve Lisa!

    Ik was bij je mams om lavendel te rissen... en heb meteen even genoten van jouw leuke verhalen. Zo te lezen kom je tijd tekort.
    Ik verheug me er heel erg op om je in januari weer te zien en een knuffel te geven :)!

    Een dikke kus van oma en de groeten aan Justin

  • 23 September 2007 - 14:31

    Jeffry:

    Lisa echt helemaal super je verhalen. Kan niet wachten om in januari je in levende lijve eindelijk te spreken. Wel op maandag naar de carnavalsoptocht in Breda komen dan he......

    Dikke knuffel X Jeffry

  • 23 September 2007 - 18:14

    Uck Lin:

    Schatje,

    Probeer je al heel de tijd te bellen! Ik heb echt groot nieuws: wijntjes drinken met carnaval zal helaas niet gaan voor mij, want ik zal dan ongeveer 7 1/2 maand zwanger zijn!!!!! :)

    Maar ik kan niet wachten tot je weer te zien. Is zo ie zo al veel te lang geleden dat wij elkaar gesproken hebben... maar ben wel blij dat ik eindelijk je adres heb!

    Hoop je snel te spreken om alles verder te vertellen en jouw verhalen te horen

    Mega dikke kus lin

  • 25 September 2007 - 21:55

    Jenneke:

    Lies doe je ook wel eens dingen die niet leuk zijn??? Waaaa wat heb je het gaaf. kan me voorstellen dat Aus inmiddels je thuis is en nederland n land wordt waar je af en toe nog van n vakantie geniet. gaaf joh. Tof om je weer te zien!!
    Hier alles super. gave plannen met bagels en beans, maar dat hoor je allemaal nog tegen die tijd. geniet van alles lies!!

    dikke kus jen.

  • 28 September 2007 - 07:47

    Dukie:

    Hey Zus!

    Nog n maandje dan komen we je opzoeken hoor! Dan kunnen we ook eens kijken hoe het daar in het echt is. Het ziet er allemaal geweldig uit dus hebben er heel veel zin in. We zijn al druk bezig met voorbereidingen en aftellen ;)
    Ook leuk dat je naar NL komt van het voorjaar, kun je gezellig bij mij komen logeren als het ergens in je (waarschijnlijk overvolle)planning past.

    Dikke knuffel van je broer

  • 02 Oktober 2007 - 11:33

    Sabina:

    Heej liesje,

    Superleuk dat we weer naar NL komt!!! Mn tirolerhose hangt al klaar hoor voor carnaval!!! Ik ga je echt even mailen van de week. Je weet hoe het gaat....druk, druk, druk.
    Tot mails.

    Kus saab

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lisa
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 33173

Voorgaande reizen:

26 Januari 2006 - 27 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: