Leef nog steeds!! EN HOE!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu Leef nog steeds!! EN HOE!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu

Leef nog steeds!! EN HOE!!!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

29 Juni 2006 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Het heeft eventjes geduurd, maar hier ben ik weer :-D Lang leve Australie...! Wat een land, wat een lol en wat een leven! Geniet hier met volle teugen van alles, waardoor ik bijna vergeten was om jullie op de hoogte te houden van wat ik nou allemaal uitspook down under! Zal jullie in een verkorte (!!) versie vertellen wat ik allemaal heb gedaan.

Allereerst mn vakantie ! Absoluut geweldig! Ik ben naar Fraser Island geweest, 3 dagen back to basic (lees: met 10 vrienden van de universiteit in 1 minibusje rondtouren op het grootste zandeiland ter wereld, kamperen op het strand, de afwas doen met zand in de oceaan, poepen in een zelfgegraven hol en feesten in de regen onder een zeil met 40 andere backpackers). Daarna naar Surfers Paradise geweest; de naam zegt het al: gefeest, op het strand gelegen en gerelaxed. Brisbane was ons laatste verblijf; naar Steve Irwin (crocodile hunter) geweest in de Australia Zoo (een python om mn nek gehad) en jaja, eindelijk dan uit een vliegtuig gesprongen op 14.000 ft hoogte (wat een adrenaline krijg je daarvan!!!!!!)

Na de vakantie weer terug naar Sydney want mn break was weer over. Universiteit afgerond... tig essays geschreven en 2 examens gehad, hopelijk heb ik alles gehaald... ben er nu eindelijk klaar mee (mn eerste semester dan)!

In Sydney nog steeds elke dag genoten van het weer; geloof het of niet, het is winter en loop soms nog steeds in mn bikini op het strand! Het is nu wel kouder (gemiddeld 19 graden) maar de lucht is bijna altijd helemaal blauw!

Het zal niet als een schok aankomen maar ik heb ook nog veel gefeest. De nodige kroegen afgegaan, een boozecruise, een Zweeds feest (Sven en Inga party) en een salsafeest gehad. Zo ook de nodige huisfeestjes en avondjes tussendoor gehad om "even een drankje te gaan doen" (de meiden uit Breda kennen dat vast wel!!).

Niet geheel onbelangrijk heb ik 3 maanden geleden een vriendje opgedaan in Sydney.. jaja een echte surfdude! (Wel handig om een echte kenner te gebruiken als tourguide... heb zo onderhand alle stranden gezien in en rond Sydney!) Een Ozzie, genaamd Justin, 25 jaar en net afgestudeerd. Helaas heeft ook hij na de studie kriebels om te reizen, dus vertrekt ie over een week voor 6 maanden naar Europa om te surfen! Beetje jammer...

Verder ben ik een lang weekend wezen kamperen in Bendalong, echt super! Tussen de kangaroos, kampvuur het hele weekend, worstjes braden aan een stok, zwemmen, zonsondergang kijken, de nodige drankspelletjes en enge verhalen en het weekend was uitermate geslaagd!!

Ook de World Cup-gekte is hier gigantisch uit de hand gelopen! Net naast mn appartement stond een heel groot scherm waar iedereen snachts om 2uur of 5uur zijn of haar land kwam aanmoedigen (erg leuk als je daar net naast woont). Nederland natuurlijk ook aangemoedigd! Iedereen oranje kleren aangesmeerd en op naar de Holland kroeg! De laatste wedstrijd van Australie was ook echt geweldig! 18.000 mensen bij dat scherm, gigantisch druk, maar echt... was een sfeer!!!! Beetje jammer van de afloop! (Leuk feitje: de wk-t-shirts en bussen voor Australie waren bedrukt met de tekst: "In Guus we trust" en "No Guus no Glory")

Momenteel zit ik midden in mn duikcursus; ga mn certificaat (PADI) halen om zonder instructor te duiken op mn volgende vakantie. A.s. zaterdag mn laatste 3 duiken op Manly en een examen om af te ronden. Afgelopen weekend ook gedoken op Manly.. uitgerekend waar Nicole Kidman ging trouwen... heel de lucht gevuld met helicopters om nog maar niet te spreken over de papparazzi en de drukte op het strand!

A.s. maandag ga ik weer op vakantie! Ga voor ongeveer 3 weken de warmte opzoeken (30-35 graden). Samen met Kasia en Patricia ga ik de Whitsundays zeilen (74 tropische eilanden), 3 dagen op een boot leven met 26 andere backpackers, snorkelen, feesten en genieten! Daarna naar Magnetic Island om te duiken in het Great Barrier Reef... de regenwouden en de watervallen te ontdekken en te relaxen. Vervolgens gaan we naar Mission Beach om een dag te white water raften, daarna gaan we naar Cairns, dan naar Cape Tribulation, een gigantisch mooi regenwoud waar we 3 dagen blijven; we gaan jungle surfen (met een kabelbaan door het woud) en (dag- en nacht)tochten maken door het woud. Port Douglas is onze volgende bestemming; waar we 3 duiken gaan maken, en daarna weer terug naar Cairns om bij te komen van dat alles! Als we het zat zijn boeken we een ticket terug naar Sydney, waar we 1 augustus weer verwacht worden voor de studie!

Uiteraard zal ik jullie dan weer (snel) op de hoogte stellen van mijn avonturen!! ;-)

Over een uur word ik verwacht op een boot op Manly.. ik ga de hele middag whale watchen.. schijnt een gigantische happening te zijn om die in real life te zien, dus ik ben benieuwd!

Voor degenen die het tot het einde hebben gehaald; heel veel liefs en sorry voor een lang verhaal!!

xxx Lisa

  • 29 Juni 2006 - 05:31

    Nelleke:

    Hey Leisje, fijn dat je weer eens een momentje hebt gevonden om je site bij te werken ;-) Heerlijke verhalen, hilarische foto’s: wat een pret straalt dat leventje van jou uit! Alvast fijne vakantie en pas een beetje op jezelf svp!? Dikke kus, mam

  • 29 Juni 2006 - 06:25

    Mike H:

    Leuk verhaal! Veel plezier verder!

  • 29 Juni 2006 - 06:51

    Jeffry:

    Het smeken om een verhaaltje via msn heeft toch geholpen! Wat een leven heb je daar toch Lisa. Gelukkig ga je nog steeds op stap en echte "Lisa" dingen doen want toen je vertelde dat je een vriendje had (en dol verliefd bent)dacht ik dat we je snel moesten terug halen uit Australie. Nee hoor geintje. Het is je zekers gegund. Heel veel plezier nog de komende tijd en alvast een fijne vakantie! Veel liefs dikke kus Jeffry

    p.s. Zodra mijn broertje weer in de buurt van Sydney is, zal ik hem je gegevens doorgeven...(hij reist nu van Perth naar Darwin)

  • 29 Juni 2006 - 08:22

    John:

    Hallllo :)
    naja zo te lezen verveel je je iig nog lang niet daaro. Leuk om te lezen allemaal.
    Fijne vakantie toegewenst, have fun (ik weet niet of je nog meer lol kan hebben, maar toch :P)
    xxxies !

  • 29 Juni 2006 - 10:44

    Saabje:

    Heej Liesje,

    Wat een verhalen, wat een avonturen en wat een lol. Ik ben jaloers op je!!! Ik ga je van de week mailen (nu echt een keer). Geniet lekker van je vakantie. Doe voorzichtig. En heel veel plezier nog.

    Dikke kus van Saab.

    P.s: Hoe gaat dat liedje van dat visje ook alweer?! haha

  • 29 Juni 2006 - 11:48

    Snelle:

    Hey Lies,

    Ik zit hier in Duitsland te werken met een Japanner een hollander en een Duitser. Dan lees ik vervolgens dit leuke bericht van jou.

    Alles komt zo bekend voor.
    Alles wat je nu gaat doen heb ik ook gedaan. Whitsundays, Cabe Trib, Cairns, magnetic island. Duiken, echt geweldig.

    Vergeet op Magnetic Island geen moke te huren, dat is een open buggy.

    In Cairns heb je een paar hele leuke kroegen en een fantastische boulevar inclusief openbaar zwembad met bbq's

    Waar ga je duiken, vanuit Cairns? Ik heb op een boot daar gewerkt. Als je tips wilt moet je maar effe mailen.

    Nou veel plezier nog, ben stik jaloers.

    Kus,

    Jelle

  • 29 Juni 2006 - 13:06

    Marianne:

    Hey Meis! Fijn om te horen dat je weer eens heerlijk aan het feesten bent!!! Dit weekend heb ik housewarming van Jenneke! Wordt vast heel gezellig! Het temperatuurtje hier schiet al aardig richting de 30!!! Nog twee weekjes werken en dan ga ik naar Portugal! Hoop toch niet dat ze de World Cup gaan winnen.... hahahaha! Nou lieverd, geniet er van en we mailen! Kus Marianne

  • 29 Juni 2006 - 17:46

    Lotte:

    Hey Lies, weer goed te horen dat je het daar helemaal naar je zin hebt!! Wat heb je al veel gedaan zeg, helemaal super!! Geniet van je vakantie!! Dikke kus uit Breda

  • 29 Juni 2006 - 20:38

    Eric:

    Hoi Lies,
    leuk dat je de site weer hebt bijgewerkt. De foto's zijn prachtig. Op zich al een feest om die te bekijken. Ik zag een spin en een dingo, maar graag ook een keer een of meer leuke vogels, als dat lukt.Ik ben uitgeput van het lezen van je verhalen. Snap niet waar jij al die energie vandaan haalt. Wat eten jullie daar?
    Heel veel plezier in het noorden en doe alsjeblieft heel voorzichtig onder water.
    kusjes, Pa

  • 29 Juni 2006 - 21:22

    Jenneke:

    Lieve Lies,

    Ik kan er niet meer tegen hoor, wat n gave verhalen. Ik ben dubbeldwars jaloers. Wil zo graag ook weer n gave trip mkn!! En wat heerlijk dat je n leuke vent bent tegen gekomen, super!! Zoals Marianne al zei dit weekend housewarming. Met zn allen in de tuin want t wordt 29 graden. ja ja onze NL erwin heeft fijne voorspellingen gedaan!!
    Heel veel genietplezier!!
    Hele dikke kus Jen die je af en toe best mist!!

  • 30 Juni 2006 - 14:08

    Marianne (Mama Van Melissa, Sarah En Glenn, Weet J:

    Liesje............
    Wat leuk om dit te lezen en te te zien zeg!
    Hier gaat alles lekker en zo te zien met jou ook.
    Zo zie je maar dat het met blond en dikke t..... ook goed kan gaan heh!!!
    Dikke kus en veel geluk verder. Marianne

  • 30 Juni 2006 - 20:31

    Bakvis:

    Hey Lisa, errug goed om te lezen dat je het super naar je zin hebt, en wat een reisverslag heb je ervan gemaakt om ons hier jaloers te maken! Wellicht ben ik niet volledig op de hoogte maar hoelang ben je van plan in australie te blijven, ga je voor een verblijfsdocument :) (hoezo discussie!). Ik hoop vaker je verhalen te lezen, veel plezier in ieder geval nog, kevin

  • 01 Juli 2006 - 11:35

    Oma Corinne:

    Hoi Liesje, ik wens je een hele fijne vakantie! Wat heb je al veel meegemaakt! Ik heb erg genoten van al je verhalen en van de foto's. Doe vooral voorzichtig met duiken (en 't ressie, zegt mams). Een dikke kus van oma. Ik denk aan je, xxx

  • 03 Juli 2006 - 09:40

    Nicole:

    Reactie?? Nou, daar zit ik dan achter een pc op een saai kantoortje.... zegt genoeg denk ik.
    Wat een leventje heb je nu zeg!! Misschien pak ik toch nog eens mn koffer verkoop het huis en vertrek voor een aantal jaren...

    Geniet van je vakantie Lies!!

    KUS nico d'n irste.

  • 03 Juli 2006 - 10:18

    Vicky:

    Hey!
    Wat leuk om je verhalen weer te lezen en je foto's te bekijken! Mooi leventje heb je daar!!
    In Breda is het ook gezellig, maar een stuk saaier dan bij jou in Australie. Wel is het gelukkig eindelijk zomer geworden hier, dus terrasjes en strand kunnen weer bezocht worden.
    Ik ga nog even studeren voor mijn laatste tentamen en dan heb ik het aan het eind van de week ook vakantie!
    Geniet van je vakantie!
    x Vicky

  • 03 Juli 2006 - 11:28

    Sab:

    hee lieve lies,

    klinkt allemaal weer super ben blij dat je het zo geweldig hebt en je ziet er goed uit op de foto s!!!!!!!!!!!\ben lekker van de zomer aan het genieten in amsterdam wel niet zo spectaculair als bij jou maar goed uit te houden sangriaatje strandje beetje zon overleef het wel
    Nou lieverd haal alles eruit wat erin zit maar zo te horen doe je dat al aardig
    luv joe en tot heel snel
    dikke zoen

  • 04 Juli 2006 - 16:42

    Iris:

    Ha meid,

    Ziet er echt beter uit allemaal! Geniet van al je verhalen en super foto's. Geniet van je vakantie en pas goed op jezelf, vooral met die spinnen, bleh (ik haat ze ook, watje dat ik ben! :))
    Have fun, x uit het Bredase.
    p.s. vnavond weer het eerste parkfeest, gaat ook allemaal door hier, gezellig! x

  • 12 Juli 2006 - 21:42

    Sarah:

    Hey Meis...
    echt vet wat je allemaal doet en gaat doen!!! Super!
    heel veel plezier nog en genieten heh???

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lisa
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 33198

Voorgaande reizen:

26 Januari 2006 - 27 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: