Downtown Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu Downtown Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu

Downtown Sydney

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

20 Maart 2006 | Australië, Sydney

G'day mates!

How u going? ;-)

Het is een feit; ik woon in HET appartement. Woon hier nu twee weken, en vermaak me absoluut prima! Samen met drie Canadezen (Kasia, Shane en Austin) die op dezelfde universiteit studeren, deel ik een appartement op de 13de verdieping. Het uitzicht is echt geweldig, we wonen op de hoek van het gebouw en zijn dus omringd door ramen en uitzicht. De Harbour Bridge is zo'n 200 meter bij ons vandaan en erg goed te zien! Als je het appartementencomplex uitstapt sta je midden in het centrum... echt downtown Sydney! Het is echt heerlijk om de deur uit te lopen en midden in de bruisende stad meegenomen te worden door de mensenmassa op straat.

Ook voor een rustig moment zit ik hier uitstekend; nog geen 200 meter naast ons appartement beginnen de Royal Botanical Gardens. Dit zijn de mooiste tuinen die ik ooit heb gezien! Gigantisch groot, allerlei soorten bomen, planten, fonteinen, vogels, vleermuizen en ontzettend veel grasvelden waar je lekker op kunt picknicken en relaxen! Aan het eind van de tuinen heb je een geweldig uitzicht over Opera House en Harbour Bridge... Ik heb er al een aantal keer gezeten met zonsondergang en dat is echt heel gaaf!!

Wat ook niet geheel onbelangrijk is; we zitten heel dichtbij het strand, zowel Bondi Beach als Manly Beach, waar we regelmatig doorbrengen (als het weer het toelaat, want de winter zit er aan te komen!) De afgelopen weken zeker 2x per week aan het strand gelegen en gesurfd! Manly Beach is mn favoriete strand.. ondanks dat ik daar twee iets mindere momenten heb meegemaakt: Terwijl ik lekker aan het dobberen was in de zee (lees: bikini goed vasthouden en zorgen dat je niet in de hoge golven mee wordt gesleurd de zee in of het strand op) werd er opeens iets omgeroepen. Of iedereen DIRECT het water uit wilde komen want er was een haai dichtbij gesignaleerd!! Er zijn netten gespannen tussen strand en oceaan, maar deze was daar dus doorheen gekomen! De rest van de dag mochten we niet meer het water in :-( Best wel eng!! Een ander moment was toen ik aan het surfen was en verstrengeld raakte in een blue bottle (een soort kwal met een lange sliert die zich om je heen draait en ontzettend steekt). Allebei mn benen waren opgezet en heb vervolgens drie kwartier met ijs bij de lifeguards gezeten! Ondanks dat is Manly fijner dan Bondi. Het is rustiger en de tocht ernaartoe (met de ferry) is geweldig!

Ook het nachtleven ben ik goed aan het ontdekken! Er zitten ontzettend veel nightclubs en andere uitgaansgelegenheden in Sydney. Daar zou je best makkelijk verslaafd aan kunnen raken... Darling Harbour is een haven omringd door alleen maar nightclubs en bars... Wat ik ook erg leuk vind is dat het allemaal wat ouder, en netter gekleed publiek is dan wat ik gewend ben. Op slippers of iets wat erop lijkt kom je gewoon niet binnen, dus de dames dragen allemaal pumps. Wat wel grappig is; aan het eind van de avond, zo rond een uur of 4, zie je iedereen op blote voeten naar huis lopen met de schoenen in de hand (incl. ikzelf)! Sydney is trouwens een onwijs schone stad... de straten worden dagelijks goed schoongeboend en je ziet bijna nooit afval op straat liggen!

Afgelopen weekend was het St. Patricks Day (Iers feest), leek een beetje op Jazz festival in Breda, alleen dan was iedereen verkleed in groene kledij. Erg leuk! De studenten die we op de campus hebben leren kennen komen ons vaak opzoeken. Zo hadden we vorig weekend een soort houswarming. Groot feest in ons appartement, waarna we met zn allen op stap zijn geweest in The Rocks, vervolgens met zn 12-en in ons app. hebben geslapen en de dag erna om 9 uur s'ochtends naar het strand zijn gegaan! A.s. weekend hebben we een meidenweekend, en gaan we met alle meiden winkelen, stappen en waarschijnlijk weer naar het strand!

De Mardi Gras was een enorm spectakel! Het was DE Gay en Lesbian Parade, waar Sydney erg bekend om staat. Het was echt geweldig!! Iedereen was heel gaaf verkleed (sommige mensen deden iets minder moeite en hadden gewoon - zo goed als - niets aan...)! We hebben heel veel foto's gemaakt en goed gefeest! Aan het eind van de parade meegelopen naar het eindfeest, was erg leuk! Uiteindelijk iedereen kwijt geraakt en met de taxi naar huis gegaan (toen nog de campus in Blacktown).

De universiteit is een iets minder leuk onderwerp. Heb van de week goed nagedacht over of ik dit wel wil blijven doen. Toch niet de beste keus geweest om Marketing te doen... en het is ontzettend veel werk. Het is niet moeilijk, maar ik vind het gewoon niet interessant. Bovendien is iedereen in mn klas gemiddeld 30/35 jaar, werkt driekwart fulltime en hebben ze allemaal tig keer zoveel ervaring met marketing dan ik. Maar goed, ik blijf optimistisch! Doe mn best om niet afgeleid te worden door Sydney en ga zorgen dat ik alles haal!!!

Ik heb onwijs veel foto's gemaakt, maar kan maar tien foto's op deze site zetten... Die kan je terugvinden in het fotoboek!! Voor het maximum zal ik snel een oplossing zoeken, jullie kunnen dus nog meer verwachten!

Ook ben ik weer bereikbaar!!
Mn mobiele nummer is +61 43 15 66 403, mn huisnummer is +61 29 25 12 402 en mn adres is:
Lisa Foppen
1310/38 Bridge Street
Sydney NSW 2000
Australia

Moet nog steeds op zoek naar een baantje, maar kan de verleiding nog niet weerstaan om lekker te genieten en leuke dingen te doen! Sydney is echt een wereldstad en heb hier een geweldige tijd! De mensen die ik heb ontmoet zijn erg leuk! Met mn huisgenoten kan ik erg goed opschieten, we doen heel veel dingen samen en ben ik ontzettend blij mee! Ik kan me nog niet voorstellen dat ik uiteindelijk weer terug zal gaan naar Nederland... Zou hier best kunnen leven!!! Maar "no worries"; dat laat mn bankrekening nooit toe!!

Cheers!

  • 20 Maart 2006 - 07:36

    Nelleke:

    Lieve Leisje, heerlijk om je enthousiaste verhalen weer eens te lezen! Al is het hoofdstukje "universiteit" wel erg naar de achtergrond gedrongen... Hopelijk raak je snel geinspireerd om ook daarmee aan de slag te gaan! Moems heeft je een "Basic Expedition pakket" geschonken, in haar oneindige goedheid en op de nuchtere maag... 100 foto's, dus zet ze er maar snel op! Ook heerlijk dat we nu vrijwel dagelijks kunnen msn-en en af en toe bellen! Zo ben je toch een beetje dichtbij :) Dag lieverd, dikke kus, mams

  • 20 Maart 2006 - 09:34

    Vicky:

    Lisa, wat een leuke verhalen! Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar! Ik ben jaloers; al die feestjes, lekker naar het strand, surfen...Geniet er nog van!
    Lfs Vicky

  • 20 Maart 2006 - 09:56

    Lotte:

    Hey Lies, wat leuk om weer iets van je te horen. Al die aussie uitspraken klinken weer goed in mijn oren. Geniet ervan en ik ga je ff mailen! See ya! X Lot

  • 20 Maart 2006 - 11:28

    Niels Cloin:

    Heeey Lisa,

    Wat ontzettend super vet dat je naar Australie bent vertrokken. Ik heb je al een tijdje niet gesproken dus zal je binnen kort is een mail sturen van wat er hier allemaal aan de hand is. Ik wens je echt heel veel plezier daar en hoop dat je misschien toch nog zin krijgt in je studie. Ik stuur je snel een mailtje, want je weet wat we vroeger hebben afgesproken ;) veel liefs en een dikke kus Niels

  • 20 Maart 2006 - 12:08

    Wenson:

    Heeee Lies!
    Goed dat je zo leuk gesetteld bent! Je haalt er echt alles uit zo te horen. Ik hoop dat de studie beter wordt. Wat super om de foto's te zien. Kijk nu al uit naar de volgende. Pas je wel op voor de haaien. Heeeeeeele dikke kus

  • 20 Maart 2006 - 14:33

    Irma:

    Haai Lisa,

    Nou meid dat jij nog tijd hebt om een mail te sturen! Wat een geweldige verhalen allemaal, vooral die tuinen lijken mij het einde. Heerlijk om zo dichtbij zo'n mooie plek te hebben. Die universiteit komt wel joh, eerst maar genieten en dan krijg je vanzelf ruimte voor de studie. Kijk weer uit naar je volgende mail!

    Liefs en pas goed op jezelf!!

    Irma

  • 20 Maart 2006 - 15:51

    Sanne:

    Hi Lisa,
    leuk om je verhaal te lezen. Volgens mij kan je ook gewoon schrijfster worden als het niet lukt op de universiteit ;)Ik ben wel jaloers hoor! Geniet se he. X Sanne

  • 20 Maart 2006 - 17:15

    Iris:

    Wowie, said Howie, ik wil ook weg, maar er is nog hoop in dit kikkerlandje van heeeel misschien komt de lente eraan :), Maar eerst nog een nacht met vrost :(. Echt heerlijk om je verhalen te lezen, jij vermaalkt je prima. Hoop voor je dat school ook nog een boost krijgt. Have fun en voorzichtig met die grote roofdieren uit de Ocean. X op je bruine neus

  • 20 Maart 2006 - 17:17

    Iris:

    sohee, lijkt wel of ik eeuwen in het buitenland heb gezeten met al die spelfouten, haha, doeg!

  • 20 Maart 2006 - 19:50

    Pjetter:

    Hey Lisa,

    Klinkt allemaal fantastisch. Zo te lezen geniet je van het goeie leven daar in het diepe zuiden.
    Met mij gaat ie ook goed. Baan is nog steeds leuk en ik woon tegenwoordig in Utrecht. Daar ben ik sinds kort eigenaar van een appartement, niet al te ver van het centrum.
    Maar ik wens je veel succes op de universiteit en heel veel plezier in Sidney en Australië.

    Groetjes,
    Pieter

  • 20 Maart 2006 - 20:40

    Nence:

    Lies!

    Wat zie je er goed uit op de picaas!!! Ben echt jaloers op je mooie kleurtje bruin, maar goed, keep on dreaming nence.
    Leuk om herkenning in je kleding te zien, zo blijf je echt lisa.

    Spreek je snel, Lief.

  • 20 Maart 2006 - 20:49

    Kim Teeuwen:

    Hey lieve Lisa!!!

    Wat ben ik jaloers als ik jouw verhaal hierboven lees. Maar wat cool dat jij dit allemaal mag meemaken. Wat betreft de studie zal het ook wel goedkomen. Met mij gaat ook alles oke en de stad Nijmegen bevalt ons erg goed!
    Lisa ik zou zeggen geniet er maar lekker van!

    Liefs Kim

  • 20 Maart 2006 - 22:26

    Lydia:

    He Lisa,

    Ik weet waar je het over hebt, Sydney is een geweldige stad. Zelf heb ik er 2,5 maand gewoond en super naar mn zin gehad. Zelf woonde ik in de buurt van Kings X(cross) moet je ook eens gaan stapen, heel leuk en je kijkt je ogen uit want daar zitten ook de hoeren, geweldig!

    Doe de groeten aan Sydney van mij, het duurt nog een paar maandjes voor ik er weer ben. Als je er dan nog zit kunnen we nog wel een biertje gaan drinken.

    Liefs Lydia

  • 21 Maart 2006 - 19:53

    Britt:

    He Lisa!!
    Wat een gave verhalen! Jij vermaakt je wel zo te lezen, echt super hoor! Vandaag is hier de lente begonnen, maar dat is niet bepaald te merken met 2 graden, boven nul weliswaar (dat dan toch weer wel, hoera...)
    Geniet van al je avonturen en pas goed op jezelf en.... elkaar (a la Jerry Springer...)
    Dikke kus, Britt

  • 21 Maart 2006 - 20:21

    Jenneke:

    wowie, wat ongelofelijk gaaf allemaal en zie net je fot's wat ben je bruin en lekker!! Lisa, GENIET rtvan, maar dat doe je volgens mij wel. wat is dit mooi allemaal!!
    Dikke kus jen.

  • 22 Maart 2006 - 19:37

    Bijna Net Zo Bruin;):

    heee liesje!! wat super om weer eens een verhaal van je te lezen! fijn dat we nu ook een kleine visualsatie hebben bij de belevenissen daar! tja en die homo's: paradijs voor jou natuurlijk;)
    heb er ook maar weer ns een verhaal op gezet.. binnenkort weer skypen??? ben mn telefoon weer ns kwijt;)..t ja sommige dingen veranderen nooit...
    liefs ing

  • 23 Maart 2006 - 11:51

    Snelle:

    Hey Lisa,

    Wat leuk om al je verhalen uit Sydney te lezen. Ik heb daar ook een tijdje rondgelopen en ik vond het een fantastische stad. Wat leuk dat je bij de gardens in de buurt woont! Ik heb daar ongeveer een week gecampeerd met onze campervan. Ik ben nu lekker aan het werken in Nederland en ik zou wel met je willen ruilen. Veel succes met je studie, vergeet niet te genieten.

    Jelle

    PS als je nog wat leuke tripjes wil doen heb ik nog wel wat tips.

  • 24 Maart 2006 - 09:07

    Nadine:

    hey lisa, hartstikke leuke verhalen, succes met studeren, en veel plezier geniet er ook van hey

    xxx

  • 25 Maart 2006 - 18:06

    Nico Dn Irste:

    LISA!!!
    Wat gaaf allemaal!! echt joh! En die zonsondergang... is een schilderijtje waard! Je ziet er ook echt mooi bruin uit! Heb je weer op 'LIPJE' gelegen! Die is rood... misschien trekt ze de haaien wel aan! haha!

    Geniet ervan liesje! Doe ik ook in ons nieuwe stulpje in het koude heerhugowaard... haha!

    X

  • 03 April 2006 - 10:59

    Marije:

    Heeee Lisa!!!! Hier een berichtje vanuit Breda!!! Goed te horen dat je je zo goed vermaakt, heb je ook wel verdiend na al dat werken hier in NL.

    Liefs Marije

  • 13 April 2006 - 00:26

    Freddy Bakkie:

    hey lisa,
    ik vind het egt helemaal super dat je het zo naar je zin hebt daar.Dat daar is egt ver weg!!! ook ik ben jaloers al zou ik daar niet zo lang kunnen blijven.ik hoop dat je er heel erg van geniet.maar ik geloof dat dat wel goed komt. groeten van de rest van de familie. en een dikke kus van mij.

  • 13 April 2006 - 10:35

    Sabje:

    hee lieve lies,

    Het klinkt allemaal weer te mooi om waar te zijn, kan wel begrijpen dat je daar nog wel even wil blijven....mis je hier wel maar dat overleven we wel wat zie je er goed en gezond uit op de foto s
    Probeer je te bellen dit weekend vanuit usa tot snel
    hele hele dikke knuffel sab

  • 18 April 2006 - 07:10

    Ing:

    heee lies! tijd voor een nieuw bericht??? ben erg benieuwd hoe de vakantie is! laat maar even als je wedergekeert bent van je "relaxing time" dan skype ik je;)
    liefs ing

  • 29 April 2006 - 13:57

    Antoinette & Chris:

    Dag Lisa
    wat een geweldig appartement. Zoveel ruimte en prachtige uitzichten. Als je straks nog maar kunt wennen in "bekrompen"en "klein bemeten" nederland. Fijn dat je het zo goed maakt.
    groet
    antoinette

  • 01 Juni 2006 - 08:37

    Ing:

    JO! ben n's thuis! probeer je heel de tijd te bellen.... en een nieuw verhaal op die site is ook wel ns welkom!!!
    ps. ga morgen eindelijk shark diven!
    dikke kus en GENIET!
    ing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lisa
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 33194

Voorgaande reizen:

26 Januari 2006 - 27 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: