Appartement in DE hoofdstraat van Sydney?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu Appartement in DE hoofdstraat van Sydney?! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lisa Foppen - WaarBenJij.nu

Appartement in DE hoofdstraat van Sydney?!

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

22 Februari 2006 | Australië, Sydney

Weer een nieuw bericht van deze pro-surfer ;-)!!

Het surfen was zo ontzettend gaaf!! 5 dagen lang: alleen maar surfen, feesten, genieten en relaxen! Uiteindelijk ook best goed leren surfen. De competitie aan het eind was het beste moment van het surfkamp. Geloof het of niet, maar ik heb gewoon gewonnen!!! Echt zo leuk, ik deed allemaal trucjes op dat bord; achterstevoren surfen, een halve draai maken, op mn handen staan... echt niet te geloven, maar wel heel gaaf! Heb een professioneel surfshirt gewonnen (weliswaar een mannenshirt, en dus 3 maten te groot, aangezien ze niet hadden verwacht dat er een meisje zou winnen)!

Na het surfen ben ik aan mijn introductie begonnen, eindelijk serieus zou je denken!! Zo begon het wel, maar nadat ik allemaal leuke mensen had ontmoet besloten we om een lang weekend ertussen uit te gaan, en op Bondi beach door te brengen! Dus ik ben net weer terug van een soort mini-vakantie!

Momenteel verblijf ik op de campus van de universiteit... op zich heel leuk, het lijkt alsof je op een soort kamp bent aangezien er elke avond wel iets te beleven is. Maar toch is het niet echt Sydney... Het is in een dorpje en behalve de campus is er niets te beleven.. niet eens een barretje ofzo! Zelfs voor je boodschappen moet je met de trein naar de eerstvolgende stad :-S

Gisteren ben ik dus op huizenjacht gegaan in Sydney.. (samen met 3 canadezen) en ja hoor, echt een geweldig huis gevonden!! Het is nog niet zeker of we erin kunnen en of we erin willen (we hebben het nog niet gezien). Maar het is in DE (!!) hoofdstraat van Sydney: George street, met uitzicht over de Harbour Bridge! Ben echt zooo zenuwachtig! Hoop echt dat we daar kunnen wonen! Waarschijnlijk gaan we vanmiddag kijken, en anders morgen! Als ik er uiteindelijk woon ga ik een surfboard kopen; het is namelijk bijna op een steenworpafstand van Bondi Beach!!! Dit is de website waar je het appartement kunt bekijken: http://www.ljhooker.com.au/property_listing.php?id=1275380&type=residential&category=rent

Naast househunting ga ik binnenkort phonehunting en jobhunting, en uiteraard ook aan de studie! Maandag begin ik en m'n rooster is echt klote! Maandagavond, dinsdagavond, woensdagavond en zaterdagochtend zijn mijn colleges... hoe verzin je het; lijkt wel of ik een duaal studeer :-S

Maar goed, naast dit alles vermaak ik me uitstekend! Heb echt al echt veel leuke mensen ontmoet (heel veel Canadezen, een aantal Chinezen, Duitsers, Mexicanen, Zweedsen, Fransen, maar nog niet één Nederlander!). Iedereen is heel ondernemend, dus ik zit geen moment stil (verrassend hè?!)!

Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat! Houd me op de hoogte! Zodra ik ergens permanent woon zal ik snel de foto's online zetten!! En als jullie langs willen komen; iedereen is meer dan welkom!!!

Tot mails!! Heel veel liefs vanuit het o-zo geweldige Sydney!!

  • 22 Februari 2006 - 07:49

    Jeffry:

    Er deden zeker maar drie mensen aan die wedstrijd mee..... Wel echt kicken als je in dat appartement gaat wonen. Mocht ik nog naar Australie gaan dan kom ik je zekers opzoeken.

    Mijn broertje is nu ook nog in Sydney. Na komend weekend gaat hij met een gekochte auto (Ford Falcon Station uit 1992) naar Melbourne met wat mensen die hij heeft leren kennen.

    Ik ben wel erg benieuwd naar de foto's. Houd ons op de hoogte.

    Liefs dikke kus Jeffry

  • 22 Februari 2006 - 08:13

    Lotte:

    Hey Surfbabe,
    Echt super dat je eerste bent geworden met surfen. En dan straks ook nog een appartement in Sydney, ik ben jaloooooeeeeeerrrrssss!! Ik kom je zeker opzoeken als het lukt om binnen 2 jaar terug te gaan.
    Zelf ben ik net terug uit Mexico en heb ook even kunnen genieten van de zon. Dus ik vind het maar weer barkoud in NL.
    Dus geniet ervan en tot mails!!
    Heel veel liefs Lotte

  • 22 Februari 2006 - 08:59

    Irma:

    Lieve Lisa,

    Meid wat bruis je!! Geniet enorm van je mailtjes. Gisteravond zaten Jos en ik dia's te kijken met Karlijn en Arjan. Ook jij en Dukie kwamen af en toe in beeld en als rasechte "oudjes" zaten Jos en ik dus iedere keer "waar blijft de tijd". Leuk hoor een appartement in DE hoofdstraat van Sydney!! Dat je 1e werd met surfen verbaast me absoluut niet. En zo is dat kleine blonde meisje van de dia's een bruisende meid geworden vol ondernemingslust. Wat ben ik trots op je!

    Heel veel liefs van je ouwe ( bedoel nu dus vroegere!! ) buuf, Irma

  • 22 Februari 2006 - 09:23

    Nelleke:

    Hey Leisje, dat klinkt allemaal geweldig... Alleen 700 dollar per week..., zoals je in mailtje schreef. Dan moet je wel zeker zijn dat je a.s. mede-huisgenoten er niet tussenuit piepen $$$. Beetje jaloers worden wij wel van al die zonnige berichten, want wij zitten hier in Mouille d'Eau te bibberen, klem tegen de houtkachel aan. Maar hebben hier wel een inpandig zwembad... de kelder (=badcel) staat namelijk permanent blank :( Ondanks dat erg genieten van de mooie natuur (met 3 dikke truien over elkaar). Dag lieverd, benieuwd hoe je appartementen-avontuur verder gaat! Heeeeele dikke kus, pap en mam

  • 22 Februari 2006 - 11:12

    Saabje:

    heej liesje. ik ben blij om te horen dat alles goed gaat!!! Hier ook alles goed. Ben alleen al de hele dag bezig met raamfolie. Geen aanrader voor in je nieuwe woning! Ik heb foto's gezien van het huis. Reserveer maar een paar bedden voor ons voor volgend jaar, want wij komen zeker langs. Ik wil wel de kamer met uitzicht!!! Succes met je studie en alle ander leuke dingen!!! Kus van Saab.

  • 22 Februari 2006 - 14:42

    Vicky:

    Hey surf-kampioen!
    Wat cool dat je gewonnen hebt met surfen!! Je verhalen klinken erg goed, geniet er nog maar lekker van! Ik heb net die foto's van dat appartement bekeken en dat ziet er inderdaad goed uit. Hoop voor je het gaat lukkken om daar te wonen.
    Succes met de studie en alle andere leuke bezigheden.
    x Vicky

  • 24 Februari 2006 - 13:06

    Martijn:

    Surfkampioen DA MINDE NIE!

    Leuk om te lezen dat alles goed gaat en dat je je prima vermaakt. Hier gaat alles prima en zijn de voorbereidingen voor de carnaval in volle gang. Ga met 12 man als sovjet leger. Het is wel een stukkie rustiger in huis zonder de gillende buurvrouwen. Jij gaat kijken voor plekkie in Sydney, ik ga vanmiddag kamer bekijken op Ginneke Markt maar die heeft niet het uitzicht als de kamer waar jullie naar gaan kijken.

    Veel succes plezier en de groeten!

    Martijn

  • 25 Februari 2006 - 09:03

    Lotte B:

    He Lieske!

    Wat goed man! hoop echt voor je dat het wat wordt met dat appartement. Dan moeten we zeker langskomen ;)!! Hier begint vandaag de carnaval, maar ik zie Bien waarschijnlijk niet dit weekend, jammer! Het zal gewoon nooit meer zo zijn als 2 jaar terug!! hihi!
    Meis, enjoy en ik lees graag weer over je nieuwe belevingen! Dikke kus Lotte

  • 02 Maart 2006 - 18:43

    Jenneke:

    he lieve lies,
    wat fantastisch, wat klinkt t allemaal goed zeg!! Fijn dat je zo'n gave tijd hebt daar, dat heb je ook echt verdiend!!
    Ik ben trouwens 2 daagjes geleden weer tante geworden. Jasper heet ie, zo'n ontzettend mooi kindje!!! Nou meis, heel veel plezier en geniet ervan he!!
    Dikk ekus, Jen.

  • 03 Maart 2006 - 11:35

    Stijn:

    Hi Lisa,
    Helemaal top daar zo te lezen. hier net de carnavl achter de rug. Heb je nog een voicemail van ons ontvangen. Marlous (vogelnestje HaHa) bleef je maar bellen tijdens het eten!! Ga 13 april naar Aruba om te kijken. Houd je op de hoogte. Heel veel succes met het nieuwe huis. Have fun
    Dikke kus Stijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lisa
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 33173

Voorgaande reizen:

26 Januari 2006 - 27 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: